Sydney - -Toowoomba

1 maart 2013 - Toowoomba, Australië

De dag, nadat we Sydney bewonderd hebben rijden we naar het noorden. Net buiten de stad begint het al te regenen en later te stortregenen. Wij denken, dat Australië  huilt, omdat wij naar huis gaan. Zo’n geweldig grote en vooral lange huilbui wordt door ons echter niet op prijs gesteld. We vinden een mooi binnendoor weggetje. In Broke staan we op  leuke plek met eventjes zon. “s Avonds begint het al weer te regenen. Dat is nog tot daar aan toe, maar in een plasje, zo groot als een badkuip, beginnen een paar kikkers luidruchtig te kwaken en dat gaat de hele nacht door. Het poeltje is ’s nachts ongeveer 10  keer zo groot geworden, de regen klettert lekker op de camper, de kikkers kwaken er lustig op los, dus van slapen komt niet zo veel.

Via Singleton en Gloucester, aan de Thunderbolts Way,  willen we op een camperplek aan de Manning River overnachten. Daar aangekomen, staat de camping onder water, het staat naar schatting een meter hoog. Dus op naar de volgende plek ook aan de zelfde rivier. Daar aangekomen,  zien we nog enkele caravans  staan. Hoog boven de rivier, op een parkeerplaats, staan al enkele campers, die van onderen gekomen zijn. Ook de laatste kampeerders moeten  het terrein verlaten.  Ze  moeten zelfs al  diep door het water, dat op de toegangsweg staat, om boven te komen. Even later komt een boer zijn koeien van het terrein halen. Die hebben daar niet zo veel zin in zo te zien, maar ze gaan uiteindelijk wel, zwemmend door het water in de zijtak van de rivier. Wij blijven met een aantal anderen boven staan en genieten van het uitzicht. De volgende dag op een mooie plek hoog boven de wolken alle natte spullen gedroogd in de zon. Koffie gedronken en genoten van de verdwijnende wolken. Onderweg begint het al weer te regenen.

In Guyra schijnt later de zon nog even. We kunnen nog een paar mooie zonnige foto’s van de camper maken, om die te gebruiken voor de verkoop. De volgende dag weer regelmatig regen. Dus rijden we verder dan we van plan waren. Ook het bezoek aan het park met mooie rotsen laten we achterwege.

We overnachten op een best leuke camping, met heel veel jongelui. Ondanks de regen is het er gezellig, druk en rommelig. We hebben medelijden met de jonge lui in hun natte tentjes. Sommigen moeten hun gewassen werkkleding droog zien te krijgen. Een buurjongen, netjes gekleed, schudt zijn schoenen uit. Die waren natuurlijk nat van binnen. We zijn door al dat water  een dag eerder in Toowoomba en hebben daar een camping met stroom bezocht, want Sunny Boy redt het niet in de regen. We zijn daar al begonnen met de grote schoonmaak. De volgende dag bij Thijs verder gegaan. Het schiet niet hard op, want het regent voortdurend. Net de matras van ons bed met een grote föhn van Thijs droog geblazen. Het is overigens erg gezellig bij Thijs. Hij heeft uiteraard ook goede spullen, die ons met de schoonmaak kunnen helpen. Koud is het niet, ongeveer 20 gr.

Morgen vertrekken we om 14.00 uur vanuit Toowoomba met een Greyhound  bus ( een begrip in Austr.) naar Brisbane. Komen daar om 16.40 aan. Vliegen om 20.45 en komen zondag om 12.50 aan in Düsseldorf. Luuk haalt ons op en we gaan daarna naar Westervoort, waar de fam. uit Tiel ook komt. We kijken er naar uit. We blijven bij Luuk slapen en komen dan maandagmorgen uitgeslapen ( hopen we ) in Eibergen aan.

1. Fien:
    1 maart 2013
    ja hallo nienke en durk .je moet maar denken dat het in nederland ookgoed is maar dit avontuur pakken ze jullie niet meer af.groetjes en een goede vlucht.
    groetjes en tot snel weerziens.
  2. Gerrit en janny boorsma:
    1 maart 2013
    Hallo Durk en Nynke,

De laatste loodjes ! Wij wensen jullie alvast een behouden vlucht en een hartelijk welkom in Nederland. Hier regent het in elk geval wel wat minder.

Groeten
    Gerrit en Janny
  3. Jan en Aal:
    2 maart 2013
    Goede reis en tot ziens.
    Wachten op een volgend reis verhaal.....
    Jan en Aal
  4. Jan en Geja:
    2 maart 2013
    Hoi Durk en Nynke. Welkom thuis en het zal even wennen zijn maar dat komt allemaal goed.Het was erg leuk om jullie even te zien op Skype bij Thuis.
    Groetjes van ons vanuit een Boedapest waar de lente in de lucht hangt. We zien en spreken elkaar binnenkort.
  5. Marjo en Willem:
    3 maart 2013
    He, ik zie dat onze reactie die we een paar dagen geleden geplaatst hebben opeens verdwenen is??
    Intussen zitten jullie nu al in Dusseldorf!
    In ieder geval: tot ziens in Eibergen.

Groeten,

Marjo en Willem